International bevågenhed på Aarhus med The Ocean Race

Når The Ocean Race kommer til Aarhus i sommeren 2023 er det første gang nogensinde, at Danmark er vært for verdens længste og hårdeste sejlsportsbegivenhed. Det bliver en kæmpe begivenhed over 11 dage, hvor der bliver både national involvering og stor international bevågenhed på Aarhus.

Se video af hele sejlruten.

Der kommer 400.000 gæster til byen, og sportsfolk i verdensklasse, som skal sejle jorden rundt og dyste ude på Aarhus bugten.

Havneområdet i Aarhus bliver samtidig omdannet til kulturelle oplevelser, der bliver bud på fremtidens løsninger fra erhvervslivet og et stort uddannelsesprogram for studerende og folkeskoleelever.

Triforks administrerende direktør og grundlægger, Jørn Larsen, er stolt af at være med i sponsorat som Presenting Partner og derved støtte op omkring en stor og vigtig begivenhed som The Ocean Race:

Det er havene, der forbinder verden, og med The Ocean Race kan vi trække en tråd mellem kontinenterne og de tre milliarder mennesker, som til daglig lever af havene. Vi kan dermed tale havmiljøets sag og fokusere på det enorme problem med affald i verdenshavene. Et problem som kræver, at vi reagerer nu. Det giver os samtidig en enestående mulighed for at opnå national og international synlighed.

Jørn Larsen, Stifter og direktør, Trifork

Aarhus’ borgmester Jacob Bundsgaard glæder sig også over The Ocean Race og ser frem mod 2023 i samarbejde med en markant erhvervspartner som Trifork:

Når Aarhus er Stopover City for The Ocean Race – en af de største sportsevents i verden sættes der en tyk streg under Aarhus position som eventby i international klasse. Jeg er glad for, at vi med Trifork som Presenting Partner kan præsentere et meningsfuldt samarbejde med en lokalt forankret virksomhed med et imponerende internationalt renommé, som samtidig deler de samme gode værdier omkring bæredygtighed. Jeg håber, at det inspirerer andre erhvervsaktører til også at involvere sig i The Ocean Race Aarhus 2023.

Jacob Bundsgaard, Borgmester, Aarhus Kommune

Se video om The Ocean Race her fra Nytårsbriefing 2022: