Jobmesse for internationale aarhusianere

For syvende år i træk slog Aarhus Rådhus dørene op for jobmessen International Company Day.
Ved jobmessen International Company Day kunne hundredvis af international studerende, dimittender, partnere og højtuddannede fra Ukraine komme i direkte kontakt med virksomheder, der søgte internationale talenter i deres organisationer.

På dagen stod virksomhederne klar til at præsentere sig selv og fortælle om, hvordan de rekrutterer international arbejdskraft, samt hvordan disse profiler skaber vækst i deres forretninger. Virksomhederne havde konkrete jobs, virksomhedspraktikker, studiepraktikker og studiejobs med.

I år deltog 26 virksomheder på messen og talte blandt andet: Danfoss, Danish Crown, Lego Group, Grundfos, Johnson Controls Denmark og Vestas.

Foruden virksomheder var konsulenter fra uddannelsesinstitutionerne VIA, Erhvervsakademiet og Aarhus Universitet samt konsulenter fra a-kasser og Jobcenter Aarhus, Center for Akademikere og professionsbachelorer samt Internationaliseringsafdelingen til stede. Alle stod klar til at hjælpe de internationale kandidater og virksomheder med at skabe kontakt.

International Company Day er et samarbejde mellem Aarhus Universitet, VIA, Erhvervsakademiet, CA, HK, og Jobcenter Aarhus.