Se eller gense årets Nytårsbriefing

Tirsdag den 10. januar 2023 blev der traditionen tro afholdt Nytårsbriefing på Aarhus Rådhus, hvor det aarhusianske erhvervsliv var inviteret til at tage temperaturen på udvikling og planer for Aarhus.

“Alting flyder!”, et kinderæg af kriser og “Tro på lortet!” er bare nogle af de veloplagte budskaber fra de meget skarpe oplægsholdere.

På programmet var

• Forventninger til 2023 med CEO Jesper Lund, Lars Larsen Group og CEO/medejer Louise Vesterskov Sørensen, Sørensen Læder A/S
    • CO2-neutral i Aarhus i 2030 med Site Manager Palle Jensen, AAK, CEO Samir Abboud, Innargi, VP Lisa Ekstrand, Vestas. Der var også besøg af The Ocean Race og Human Plants samt smagsprøver fra fødevare-iværksætterne Clutch Nutrition og Pure Dansk.
    • Nye rekrutteringsmuligheder med perspektiver fra CEO Esben Kolind Laustrup, Bankdata
    • Ny identitet - og på vej i nye luftlag og på vej mon nyt stadion, med besøg af bestyrelsesformand Lars Dige Knudsen, Aarhus Airport og Gianluca Racana & Ludovico Lombardi fra Zaha Hadid Architects, der udfoldede visionerne med Skovens Arena, som bliver det nye fodboldstadion i Aarhus

Elevkoret fra Aarhus International School sang morgenen ind og markerede, at en partnerkreds af virksomheder, fonde og Aarhus Kommune i 2022 lykkedes at samle kr. 140 mio. til udvidelse og en samlet campus.

På nedenstående link kan du se eller gense de enkelte indlæg fra Nytårsbriefingen.

1: Velkomst

2: Forventninger til 2023

3: Aarhus - Co2 Neutral i 2030

4: Nye Rekrutteringsmuligheder i Aarhus