CLEAN inviterer til åbent informationsmøde om det midtjyske erhvervsfyrtårn for vandteknologi

Vær med d. 15. oktober kl. 9.00-10.30 når CLEAN afholder virtuelt informationsmøde om det midtjyske erhvervstårn for vandteknologi.

Regeringen og regionale vækstteams vil skabe bedre rammer for forskning og innovation, styrke kapitalmuligheder og mindske de administrative byrder for erhvervslivet. Der skal derfor udvikles otte lokale erhvervsfyrtårne rundt omkring i landet, som vil få afgørende betydning for erhvervsudviklingen i Danmark de kommende år. Det midtjyske erhvervsfyrtårn skal satse på styrkepositionen vandteknologi for at skabe vækst og grønne arbejdspladser.

CLEAN har sammen med Water Valley Denmark, Aarhus Kommune, Klimatorium, VIA University College, Aarhus Universitet, Lemvig Kommune, Region Midtjylland og Erhvervshus Midtjylland startet processen med etablering af et stærkt konsortium for det midtjyske erhvervsfyrtårn for vandteknologi. På baggrund af regeringens udspil ”Danmark kan mere I” og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelses initiativ om at understøtte lokale fyrtårne inviteres du til åbent informationsmøde herom.

Her finder du regeringens udspil, hvor du blandt andet kan læse nærmere om udviklingen af erhvervsfyrtårnene samt om de øvrige syv lokale erhvervsfyrtårnes styrkepositioner.

Program for mødet

Til informationsmødet vil de otte forskellige organisationer give en orientering om status for etablering af konsortiet. På dagen vil du bl.a. møde:

• Ulla Sparre, Water Valley Denmark
    • Lars Nørgård Holmegaard, Klimatorium
    • Uffe Sognstrup Thomsen, Aarhus Universitet
    • Theis Raaschou Andersen, VIA University College
    • Peter Rasmussen, Aarhus Kommune
    • Dorthe Selmer, Region Midtjylland
    • Anna Maria Sønderholm, Erhvervshus Midtjylland
    • Michael Johansen, CLEAN

Du tilmelder dig informationsmødet her.