August 2022

Bankdata bygger stort udviklingskontor i Aarhus

En af Danmarks helt store IT-virksomheder, Bankdata, bygger nyt udviklingskontor til 1.100 medarbejdere i Aarhus Nord. Bankdata ser tech-miljøet i Aarhus som det ideelle sted til at tiltrække og fastholde de dygtigste IT-medarbejdere. Det nye udviklingskontor er samtidig en milepæl for byudviklingsområdet Lisbjerg i Aarhus N, hvor udviklingskontoret bliver placeret.

Godt nyt for klimaet - 29 CO2-neutrale elbusser på vej til Aarhus

Aarhusianerne kan glæde sig til mindre os og færre forurenende udstødningspartiker, når 29 elbusser i løbet af august og september erstatter deres pendant på diesel. Busserne giver en forventet årlig CO2-besparelse på 2200 ton. Elbusserne kommer med elektriske ramper, som gør det markant nemmere for kørestolsbrugere at tage bussen

Erhvervsplanen til serviceeftersyn

Aarhus Byråd vedtog i 2020 erhvervsplanen ”Partnerskaber for bæredygtig vækst 2020-23”. Erhvervsplanen satte retningen for Aarhus Kommunes erhvervspolitiske indsats og indeholder en lang række konkrete initiativer. Nu godt og vel midtvejs i perioden er det tid til et midtvejseftersyn.

Ny tillægsaftale om udsatte boligområder og forebyggelse indgået i Aarhus Byråd

At fastholde indsatserne i omdannelsesområderne Gellerup, Toveshøj og Bispehaven og forebygge nye udsatte boligområder. Det er målene for den politiske aftale, der 17. august er indgået af et bredt flertal i Aarhus Byråd.

Nyt innovationsdistrikt for vandteknologi i Aarhus

Et stort erhvervsareal i det sydlige Aarhus skal omdannes til et innovationsdistrikt for vandteknologi og på sigt huse over 100 virksomheder og op til 3000 arbejdspladser. Det nye område, The Spring, slår dørene op for sit midlertidige hovedkvarter på Hasselager Alle 8, når der d. 26. august afholdes housewarming i hovedkvarteret, der også skal rumme et pilot-setup for et incubator-miljø for startups.

Stor vækst i antallet af overnatninger i Aarhusregionen

Både danske og internationale gæster vælger i stor stil at holde sommerferie i Aarhusregionen, hvilket har skabt vækst i både antallet af overnatninger og internationale gæster. Det viser VisitAarhus' nye overnatningstal for juni måned.