Januar 2022

Ny stærk bestyrelse i Aarhus Havn

Danmarks største erhvervshavn har fået ny bestyrelse med den nu forhenværende direktør i DI Transport Michael Svane ombord. Desuden er tidligere rådmand i Aarhus Bünyamin Simsek (V) og byrådsmedlem Jan Ravn Christensen (SF) trådt ind i bestyrelsen.

Klimaafgift skal gøre det grønne valg nemmere

Aarhus Kommune indfører intern klimaafgift for at bringe CO2 i fokus ved kommunale indkøb – konkret forslag i høring frem til den 6. februar 2022.

Aarhus Universitet fornyer partnerskabsaftale med Aarhus Kommune

Der er lagt vægt på bæredygtighed, talenttiltrækning og iværksætteri i en ny partnerskabsaftale mellem Aarhus Kommune og Aarhus Universitet.

Aarhus Havn har stor fremgang

For første gang i mange år præsterede Aarhus Havn fremgang på samtlige forretningsområder i 2021. Den samlede omsætning steg med 889.000 tons gods til mere end 10 millioner tons gods – det svarer til, at havnen håndterer mere end 1.000 tons gods hver eneste time året rundt.

EUs største geotermiske fjernvarmeanlæg bygges i Aarhus

Når aarhusianerne efter 2030 skruer op for deres radiatorer, kommer 20% af varmen fra geotermi: det varme vand i vores undergrund. Forsyningsselskabet AffaldVarme Aarhus og geotermiselskabet Innargi har indgået en aftale, der for første gang bringer geotermisk fjernvarme i spil i stor skala.

International bevågenhed på Aarhus med The Ocean Race

Når The Ocean Race kommer til Aarhus i sommeren 2023 er det første gang nogensinde, at Danmark er vært for verdens længste og hårdeste sejlsportsbegivenhed. Det bliver en kæmpe begivenhed over 11 dage, hvor der bliver både national involvering og stor international bevågenhed på Aarhus.