Store sundhedsaktører i Aarhus-området danner fælles front

Et nyt partnerskab og økosystem, Health Innovation Aarhus, skal sætte Aarhus-området på verdenskortet for sundhedsinnovation. Et rum fuld af fagfolk med en fælles vision om at øge udlandets kendskab til det meget stærke udviklings- og innovationsmiljø for nye sundhedsløsninger.

Det blev grobunden for et nyt økosystem, der skal samle aktører i sundhedsbranchen i et fælles brandingsamarbejde i den vestlige del af Danmark.

Aarhus-området og hele den midtjyske region vil gøre sig mere attraktiv og kendt på den internationale bane. Det vil også imødekomme et nationalt behov, når der bliver flere ældre og flere, der får behov for behandling og sundhedsløsninger.

- De senere år er vi blevet betragtet som sundhedsinnovationens svar på Silicon Valley. Vi har stærke aktører bl.a. med Aarhus Universitet og Aarhus Universitetshospital og samtidig så solide traditioner for at samarbejde på tværs af private og offentlige interesser, at sundhedsinnovation har potentiale til at vokse sig meget større, siger Henrik Jespersen, Senior Vice President fra software-virksomheden Systematic.

Formålet med det nye økosystem er at tiltrække endnu flere investeringer, internationale virksomheder, start-ups, studerende, forskere, udviklere og andre fagprofessionelle talenter til Aarhus-området og den midtjyske region, der i forvejen står stærkt inden for sundhedsinnovation.

Læs hele artiklen fra Health Innovation Aarhus (på engelsk)