Maj 2022

Folkelig hyldest: Her kan aarhusianerne fejre Dronningen

I forbindelse med Hendes Majestæt Dronningens sommertogt i Aarhus fredag og lørdag den 3. og 4. juni bliver der rig mulighed for at se og fejre Dronningen undervejs. Programmet byder på både to karetture, Dronningen på balkonen ved rådhuset, en fejring i byparken i Gellerup og en stor folkefest om lørdagen i Mindeparken.

Nyt stenrev ved Aarhus Ø skal booste biodiversiteten

Stenene, der udgør stenrevet, kommer fra et andet stort anlægsprojekt i Aarhus.

Kattegatkomitéen får ny formand

Michael Svane bliver formand for Kattegatkomitéen og afløser dermed regionsrådsformand Anders Kühnau. Anders Kühnau bliver i komitéens formandskab, der desuden udvides med branchedirektør i DI Transport, Karsten Lauritzen.

Ny rapport kaster lys over udenlandske professionelle i Aarhus Kommune

Aarhus Kommune arbejder sammen med International Community målrettet på at udvikle Aarhus, Business Region Aarhus og Region Midtjylland som en attraktiv region for international arbejdskraft. I den forbindelse er en ny rapport netop udkommet, som bidrager med viden om den expats i regionen.

Aarhus Kommune indgår erhvervssamarbejdsaftale med grønlandsk kommune

Den 9-10. maj 2022 havde Aarhus besøg af den nye borgmester Stine Egede og den nye kommunaldirektør Tine Pars fra venskabskommunen Kujalleq, som dækker Sydgrønland. Her indgik Aarhus og Kujalley en ny erhvervssamarbejdsaftale.

Store virksomheder forpligter sig på klima-tiltag

Nogle af de største virksomheder og organisationer i Aarhus underskriver et Commitment Paper, en slags forpligtende klimabrev, som er et konkret tiltag for at understøtte Aarhus Kommunes ambitiøse mål om at blive CO2-neutral i 2030.