Marts 2022

13 resultater

Ny grøn investering i livsstils- og designerhvervene i Aarhus

Aarhus Kommune investerer 1,05 mio. kr. i livsstils- og designbranchen. Initiativet skal bane vejen for grøn omstilling og bæredygtig vækst ved blandt andet at styrke samarbejdet mellem branchens virksomheder. Den nationale klyngeorganisation Lifestyle & Design Cluster skal drive indsatsen i samarbejde med VIA University College og Aarhus Kommune.

Salling Group investerer 2,5 milliarder kroner i energi- og klimaomstilling og gør sig uafhængig af russisk gas

Stigende energipriser og ønske om uafhængighed af russisk gas får Danmarks største dagligvarekoncern til at fremskynde energi- og klimainvesteringer for i alt 2,5 mia. kr. Initiativet vil nedbringe koncernens energiforbrug i Danmark, Tyskland og Polen markant.

To aarhusianske virksomheder blandt de nominerede til Odense Robotics Awards 2022

Aarhusianske Capra Robotics og Uniwelco er blandt finalisterne i hver sin kategori af den prisuddeling, som finder sted, når der d. 23. marts afholdes Odense Robotics Annual Conference 2022.

Aarhus Kommune inviterer til informationsmøde om Klimaalliancen Aarhus

Som en del af det årlige Greenlight-event inviterer Aarhus Kommune alle interesserede til informationsmøde om Klimaalliancen Aarhus. Informationsmødet foregår d. 31. marts på Aarhus Rådhus, hvor man blandt andet kan blive klogere på Klimaalliancen Aarhus og arbejdsgruppernes forløbende resultater samt høre nærmere om, hvordan man kan engagere sig i samarbejdet.

Aarhusiansk boligbyggeri hyldet i Cannes

To aarhusianske virksomheder kunne sammen løfte prisen for årets bedste boligprojekt ved den internationale ejendomskonference MIPIM i Cannes, hvor boligprojektet Æbeløen, der ligger som nabo til Botanisk Have i Aarhus, modtog prisen for ’Best Residential Development’

Flere aarhusianske virksomheder melder klar til at hjælpe ukrainske flygtninge

Jobcenter Aarhus har sat gang i arbejdet med at etablere jobmuligheder for ukrainske flygtninge i Aarhus. Jobformidlingen vil matche jobsøgende ukrainere med aarhusianske virksomheder og på denne måde være en indgang til det lokale arbejdsmarked for ukrainske flygtninge, der kommer til at bo i Aarhus. Og selvom arbejdet kun lige er begyndt, har reaktionen blandt virksomhederne allerede vist sig overvældende positiv.