Oktober 2022

8 resultater

Grønnere varme til de aarhusianske hjem rykker nærmere

Geotermisk varme til aarhusianerne er i dag rykket et skridt nærmere efter, at Magistraten har godkendt en indstilling om et geotermiprojekt til varmeproduktion til fjernvarmenettet.

FUTURE10: Ny 10. klasse på AARHUS TECH skal gøre unge klar til ungdomsuddannelse

Efter sommerferien har unge i Aarhus Kommune mulighed for at starte i et nyt 10. klassestilbud. FUTURE10 udbydes i samarbejde med AARHUS TECH, som får ansvaret for driften af tilbuddet. Det nye tilbud er målrettet elever, som ønsker at bruge det tiende skoleår på at forberede sig på en ungdomsuddannelse og blive klogere på erhvervsuddannelserne.

Aarhus-virksomhed har fokus på cybersikkerhed hos små- og mellemstore virksomheder

I Aarhus Kommune bidrager digitaliseringen hos offentlige myndigheder og virksomheder til en høj grad af effektivisering og styrket konkurrenceevne. Men digitaliseringen øger samtidig sårbarheden overfor cybertruslen. Det sætter krav til, at både store- små- og mellemstore virksomheder styrker deres digitale sikkerhedsindsats.

Iværksætterindsats skal fortsætte væksten i livsstilserhvervet

Til Lifestyle Growth 2022 pitchede seks iværksættervirksomheder deres forretninger for et stærkt felt af erhvervsfolk og investorer. Eventet er en del af Aarhus Kommunes grønne partnerskab i livsstilserhvervene, der skal hjælpe med at udvikle iværksættere til et erhvervsområde i vækst

Kommunens anlægsarbejde skal være klimarigtigt

Der skal nye løsninger til, når vi skal løse klimakrisen. Derfor er Aarhus Kommune netop ved at teste en række nye løsninger, der kan være med til at gøre kommunens anlægsarbejde klimarigtigt.

H.K.H. Kronprinsessen tog det første spadestik til stor udvidelse af Aarhus International School

En attraktiv IB-certificeret international skole er en afgørende forudsætning for at fastholde og tiltrække internationale virksomheder, arbejdspladser og medarbejdere til Aarhus. Og i mandags, den 10. oktober 2022, tog H.K.H. Kronprinsessen det første spadestik til en stor udvidelse af Aarhus International School. Skolen udvider med i alt 6000m2, og vil fremover kunne huse 600 elever i alderen 3-16 år. Bag projektet står et samlet erhvervsliv, fonde og Aarhus Kommune.