Nina Smith i spidsen for aarhusiansk HPX-initiativ

Et nyt advisory board med Nina Smith i spidsen skal sætte skub i Aarhus Kommunes og Regeringens ambitioner om mere attraktive erhvervsuddannelser. Omdrejningspunktet for advisory boardets arbejde bliver den nye ungdomsuddannelsesretning HPX.

To af landets kraftcentre indenfor cybersikkerhed står nu skulder mod skulder

Der bliver flere og flere angreb mod både borgere og virksomheder. Nu presser kraftcenter i Aarhus og Nationalt Forsvarsteknologisk Center sammen skjoldet endnu hårdere imod fremtidens cyberangreb.

Lokalplan godkendt: Vejen banet for byggeri af ”Nyt stadion i Aarhus”

Aarhus Byråd har nu vedtaget en lokalplan for byens nye fodboldstadion på den ikoniske placering for enden af Stadion Allé. Byggeriet går i gang i begyndelsen af det nye år.

Borgmesteren overrækker togpenge på Aarhus Hovedbanegård

Julen er fyldt med gode traditioner, og en af dem er, når borgmester Jacob Bundsgaard onsdag i denne uge overrækker togpenge til en række velgørende organisationer. Pengene kommer fra de mange børn og barnlige sjæle, som i det forløbne år har fornøjet sig med den populære modeljernbane på Aarhus Hovedbanegård.

Nye regler i Aarhus: Højst 1 minuts tomgang

For at mindske luftforurening og bilstøj har Aarhus Byråd besluttet, at det nu kun er tilladt at holde i tomgang i op til 1 minut i hele Aarhus Kommune. Det gælder, uanset om du kører i varevogn, lastbil, bus, taxa, personbil, motorcykel eller knallert, og det gælder på både offentlige og private områder.

Fire entreprenør-teams kan byde på at bygge nyt atletikstadion og Sportens Hus

Det rekreative område Kongelunden i Aarhus skal have en moderne og sammenhængende idrætsby med moderne og åbne faciliteter. Fire teams er nu prækvalificeret til at afgive tilbud på opførelsen af et nyt atletikstadion og faciliteter til bl.a. elite- og talentsport.