Crowdfunding Aarhus fejrer første år med flotte resultater

Aarhus Kommune er landets første og eneste kommune, der har sin egen crowdfundingplatform med et særligt fokus på at understøtte medborgerskab. Den stilles gratis til rådighed for alle i Aarhus, både private borgere, foreninger, institutioner og erhvervsliv.

Klimavenligt byggeri får en forlomme i sagsbehandlingskøen

Klimadagsordenen har høj prioritet i Aarhus Kommune. Nyeste tiltag for at afhjælpe klimaudfordringerne er at sagsbehandle ansøgninger om klimavenligt byggeri før andre projekter for på den måde at motivere til klimavenlige løsninger.

Rejsegilde markerer vigtig milepæl for udvidelse af Aarhus International School

Ved en festlig begivenhed torsdag d. 17 august blev der afholdt rejsegilde for den ambitiøse udvidelse af Aarhus International School, som har fået navnet 'One Campus'. Når udvidelsen står færdigt, vil skolen kunne huse hele 600 internationale elever på den anerkendte IB-skole, der er beliggende i hjertet af Aarhus.

Se video direkte fra byrådsmøderne i Aarhus

Den seneste årrække er byrådsmøderne fra Aarhus Byråd kun blevet transmitteret med lyd, men fremover kan alle følge med i debatten via direkte video

Butikken Strikkepinden har gavn af nyt initiativ for detailhandlen i Aarhus

Hvordan skaber man en økonomisk stærk butik i 2023? Det var temaet, da aarhusianske detailbutikker var inviteret ind på Aarhus Rådhus en varm sommeraften den 6. juni. Samtidig fik en række butikker tildelt et års sparring med Torsten Bo Jørgensen og Ditte Lolk fra virksomheden Vinderbutikker. En af vinderne var butikken Strikkepinden, som er ejet af Lea Møller Nørregaard.

Aarhus Kommune viser vejen for grøn mad

Kom og besøg Aarhus Kommune på Danmarks største madfestival, Food Festival, på Tangkrogen i weekenden den 1.- 3. september. Her præsenteres festivalens gæster for, hvordan grøn mad er en del af løsningen på klimakrisen.