Februar

Byens erhvervsliv tilgodeses med ny aftale

Aarhus Kommune og Erhverv Aarhus har netop indgået en partnerskabsaftale, som skal styrke erhvervslivets rammebetingelser i Aarhus. Virksomhedernes behov for arbejdskraft og en række konkrete udviklingsprojekter udgør kernen i aftalen.

Første spadestik til nyt eventyr

Den kendte outdoor-kæde Eventyrsport ser frem til fredag kl. 15. Efter 18 måneders forberedelser sættes første feltspadestik til den østjyske virksomheds nye hovedkontor på Mosegårdsvænget 3 i Hasselager. Med til spadestikket er borgmester i Aarhus Kommune, Jacob Bundsgaard.

Partisia hjælper Aarhus mod Cybertruslen

I den fysiske verden har vi både en hær, et luftværn og et søværn som forsvar. Dét er mindst lige så vigtigt i den digitale verden ifølge Peter Frandsen, der er CTO hos den aarhusianske IT-virksomhed Partisia. Se video med interview af Peter Francsen.

Polsk/Ukrainsk udstilling om børns oplevelse af krig åbner på DOKK1 20. februar

Den 24. februar er det et år siden den russiske invasion af Ukraine fandt sted og der udbrød krig i Europa. Udstillingen “Mor, jeg vil ikke have krig!” giver en stemme til de yngste vidner til krigen. Den skildrer krigens grusomheder og drama fra børnenes perspektiv.

Stærke internationale indsatser samles hos Erhverv Aarhus

Pressemeddelelse: Østjysk erhvervsliv skal have nemmere ved at tiltrække arbejdskraft – og i særdeleshed dygtige medarbejdere fra udlandet. Erhverv Aarhus og Business Region Aarhus samler deres respektive indsatser i Erhverv Aarhus med netop det formål.

Aarhus i EU samarbejde om at skabe den gode klimaneutrale by

Aarhus er en del af EU’s bymission, hvor 100 byer skal inspirere og hjælpe hinanden til at blive klimaneutrale i 2030. Ingeborg Jacobsen, som er specialkonsulent hos Aarhus Kommune Erhverv, koordinerer indsatsen for Aarhus. I et interview til magasinet EUindblik, der udgives af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen, giver hun indblik i overvejelserne omkring Aarhus som missionsby.