Erfaren direktør skal lede nyt center for it-sikkerhed i Aarhus

Næste skridt mod etableringen af Security Tech Space er nu taget. Magistraten i Aarhus Kommune har i denne uge godkendt etablering af et kommende center for it-sikkerhed, Security Tech Space i Aarhus. Leder af initiativet bliver direktør Peer H. Kristensen.

Udviklingsplan for Kongelunden og lokalplan for nyt stadion sendt i offentlig høring

Nu kan aarhusianerne afgive høringssvar på forslag til udviklingsplan for Kongelunden og forslag til lokalplan for nyt stadion. Orienterende borgermøde 10. august.

Aarhus er en bomstærk iværksætterby

Ny rapport fra Erhvervshus Midtjylland dokumenterer, at Aarhus vel nok er landets bedste by, når det gælder iværksættere – både etablering og overlevelse ligger i top. Iværksætterkulturen er stærk i Aarhus, siger borgmester Jacob Bundsgaard.

Nyt landstrømsanlæg giver grøn strøm til krydstogtskibe i Aarhus Havn

Tirsdag den 20. juni blev det nye landstrømsanlæg i Aarhus Havn Indviet, da krydstogtskibet AIDAmar lagde til i havnen. Det betyder, at Aarhus som de første i Danmark nu tilbyder grøn strøm til de mange krydstogtskibe, der lægger vejen forbi.

Aarhus Vand henter ny administrerende direktør i egne rækker

Lars Schrøder går på pension efter 14 år ved roret som administrerende direktør i Aarhus Vand. Ny direktør bliver Karina Topp, som kommer fra en stilling som divisionsdirektør samme sted.

Erhvervslivet i Aarhus overrækker borgmesteren grønne anbefalinger

Den tunge transport er en af de større CO2-udledere, og i torsdags den 15. juni fik Aarhus borgmester Jacob Bundsgaard og rådmand Nicolaj Bang overrakt anbefalinger til grøn omstilling af den tunge transport i Aarhus Kommune.