Maj

Vigtigt skridt mod nyt stadion til elitekvindefodbold i Aarhus

Med en donation 30 mio. kroner fra Salling Fondene er planerne for et nyt stadion til kvindefodbold i Aarhus kommet et stort skridt nærmere. Et kommende stadion kan realiseres som en udbygning af det eksisterende Vejlby-Risskov Stadion og fungere som katalysator for yderligere udvikling og resultater inden for kvindefodbold i Aarhus.

Fire unge iværksættere har taget storytelling til et nyt niveau

Produktionsselskabet DAVAI Studio holder til på Mindet i Aarhus hos Headstart Fashion House, som er et kreativt inkubationsmiljø i mode- og livsstilsbranchen. Her nyder de fire iværksættere godt af et åbnet kontorfællesskab med både sparring og netværk, som har hjulpet virksomheden til at etablere sig som en kreativ storytelling-virksomhed, som har høstet roser fra ind- og udland.

Fælles høring om en fast forbindelse via Kattegat

Kattegatkomitéen og modstanderforeningerne mod en fast forbindelse via Kattegat inviterede i mandags d. 8. maj 2023 til en fælles høring om en fast Kattegatforbindelse i Fællessalen på Christiansborg.

Aarhus Vand styrker grøn omstilling

Aarhus Vand har et mål om at styrke den grønne omstilling. Hvordan det er gået med det mål i 2022, kan du finde svar på i selskabets årsrapport, som netop er udkommet. Og du kan læse hvordan Aarhus Vand vil sikre selskabets nuværende behov uden at forringe fremtidige generations muligheder for at opfylde deres.

Danske vand-startups fik unik mulighed for at rejse kapital ved internationalt investor-event i Aarhus

Ikke mindre end 40 startups – herunder syv danske, har netop pitchet til Tech Tour eventet, Tech Tour – Water Tech, der blev afholdt i The Spring i Aarhus den 10.-11. maj 2023. Det første investor-event udelukkende med fokus på vandteknologiske løsninger.

Jobfest i aarhusianske virksomheder

Beskæftigelsen stiger og stiger i Danmark, og også i Østjylland opleves der markant jobvækst. Det skyldes i høj grad virksomhederne i Aarhus Kommune, der vokser markant.