Marts

Nyt samarbejde skal give grønt digitalt løft til virksomheder

Med støtte fra EU og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse, kan midtjyske virksomheder se frem til at få hjælp til at bruge øget digitalisering til blandt andet at udvikle deres forretning og understøtte den grønne omstilling.

Aarhus i offensiven for styrket cyber- og informationssikkerhed

Underskrifterne er sat! Tirsdag d. 28. marts mødtes mere end 50 deltagere fra 30 organisationer i et fælles konsortium for cyber- og informationssikkerhed – og skrev under på forpligtende samarbejde på tværs af universitet, interesseorganisationer, kommune og stærke it-virksomheder.

Aarhus Kommune ansætter ny økonomidirektør

Eddie Dydensborg, der kommer fra en lignende stilling i Odense Kommune, tiltræder i jobbet 1. maj.

Gellerup er i særlig høj kurs blandt byens iværksættere

Det er ikke uden grund, at Gellerup hitter på den aarhusianske iværksætterscene. I Brabrand ved Gellerupparken holder hele tre kontorfælleskaber til i området omkring Karen Blixen Boulevard, og det tætte, men alsidige fællesskab skaber de helt rigtige rammer for, at både grønne og garvede iværksættere kan vækste og udvikle deres virksomhed.

IFF slår dørene op til nyt innovativt aromalaboratorie i Aarhus

Den 22. marts kunne IFF endeligt klippe båndet til deres nye aromalaboratorie ved en festlig åbningsevent på Brabrand-sitet, hvor blandt andre Aarhus’ borgmester Jacob Bundsgaard deltog i begivenhederne.

Borgmester og rådmænd foreslår borgersamling om byliv, byrum og mobilitet i Aarhus

Borgersamlingen får en større opgave end at tage personligt stilling til fremtidens mobilitet i Aarhus Kommune. Den skal også beskrive de lokale forhold og ønsker til fremtidens trafik, der findes i Aarhus, i forstæderne og de fritliggende bysamfund.