Oktober

Borgmester Jacob Bundsgaard inviterede til Business Dinner til fordel for Ukraine

Aarhus Rådhus dannede den 1. november rammen om et større arrangement, hvor erhvervsledere og beslutningstagere sammen skulle undersøge mulighederne for, hvordan Aarhus og Østjylland kan styrke sin indsats i Ukraine.

INCUBA-prisen 2023: Her er årets startup og investor i Region Midtjylland

Kvantestartup’en Kvantify og business angel Claus Hansen modtog torsdag INCUBA-prisen i kategorierne 'Årets Startup' og 'Årets Investor'.

Mobilitet og dimensionering: Sikring af fremtidens uddannelser i Østjylland

Altinget offentliggør i dag et indlæg fra Business Region Aarhus' formandskab vedrørende de kommende forhandlinger om dimensioneringen af danske universiteter. Dette indlæg har til formål at skabe opmærksomhed om en betydningsfuld uddannelsespolitisk udfordring, der har stor indvirkning på erhvervslivet i Østjylland og Aarhus Universitet.

Aarhus samarbejder med verdens største spildevandsanlæg

Ved en reception på Danmarks Generalkonsulat i Chicago den 3. oktober blev en såkaldt Memorandum of Understanding (MoU) underskrevet mellem den danske satsning for at fremme dansk vandteknologi i USA – Water Technology Alliance (WTA), Aarhus Vand og Metropolitan Water Reclamation District of Greater Chicago (MWRD).

Aarhus digitaliserer kloakplan i Ghana i Afrika

Aarhus Vand, Aarhus Kommune og det rådgivende landinspektørfirma LE34 er gået sammen om et innovativt pilotprojekt i Ghana, der allerede har resulteret i digitaliseringen af en kloakplan i byen Tema. Denne digitalisering har ikke kun moderniseret systemet, men vil også få betydning for miljøet, når udledningen af spildevand bliver reduceret.

To nye idrætsanlæg i Kongelunden sendt i udbud

Et nyt atletikanlæg i kategorien ”World Athletics Klasse 2” og et Sportens Hus, hvor atleter og talenter kan træne under topprofessionelle forhold, er på vej i Idrætsbyen i Kongelunden.