Norfalks innovative teknologi omfatter deres unikke tilgang til produktionen af bio-baserede surfaktanter, en nøgleingrediens i rengørings- og vaskemidler og kosmetik, der lover en dramatisk reduktion af CO2-udledning.
“Vores estimater viser, at vores første produkt kan reducere CO2-udledningen med 40-70 procent, så vi har virkelig mulighed for at gøre en mærkbar forskel, siger Lasse Løber, Head of Marketing til Erhvervplus.
Man kan roligt sige, at Kasper Falkenberg og Nicklas Nørgaard, stifterne bag virksomheden, har fået et tillidsstempel efter økonomisk støtte fra anerkendte institutioner. Det understreger netop den potentielle bæredygtige indflydelse som Norfalk kan bidrage med til branchen. De har nemlig fået en investering på 23 millioner kroner fra Bio Innovation Institute samt Danmarks Eksport- og Investeringsfond.
Startede i The Kitchen
Kasper og Nicklas var studiekammerater og ville bruge specialeskrivningen på Aarhus universitet som et springbræt til at starte virksomhed. De tilsluttede sig ‘Innovationshubbet’ The Kitchen med en idé målrettet tekstilindustrien, men efterhånden med at forståelsen for forretningen voksede, endte de med at skrifte retning til kosmetikindustrien.