Danmark og Aarhus baner vejen for bæredygtige vandløsninger i Indien

Danmark og Aarhus er i fokus i Indien for at sikre rent drikkevand, hvor vores ekspertise i vandforvaltning gør en forskel. Lars Mattson fra Aarhus Kommune Erhverv har lige været i Delhi til India Water Week 2024 sammen med Erhvervsminister Morten Bødskov, DI, Trade Counsil og andre. Formålet var at skabe partnerskaber og fremme danske virksomheders løsninger på Indiens udfordringer med spildevand og rent drikkevand.

Ny Erhvervspakke - Budgetforligets betydning for erhvervslivet

Aarhus Kommunes budgetforlig for 2025 indeholder en række initiativer, der får direkte indflydelse på erhvervslivet i kommunen. Forliget fokuserer på at styrke både etablerede virksomheder og iværksættere gennem investeringer og strategiske tiltag, der skal sikre fortsat vækst og innovation i byens erhvervsliv.

Stærk alliance samlet for at skabe vision for fremtidens handelsliv i Aarhus

Mange bymidter i Danmark oplever i disse år et stigende pres på handelslivet. Aarhus er ingen undtagelse, og selvom Aarhus sammenlignet med andre danske byer ikke er ramt af omfattende butiksdød, så er der behov for at se på, hvordan der sikres et stærkt handelsliv i fremtidens midtby. Denne uge blev der taget et vigtigt skridt i arbejdet med at skabe en fælles vision for fremtidens handelsliv.

Fremtiden for bæredygtigt byggeri er på vej

Det nye AI-drevne værktøj UrbanBioScore skal hjælpe byggebranchen med at måle, dokumentere og forbedre biodiversiteten i byområder takket være viden fra Aarhus Universitet, projektledelse af ConTech Lab og med støtte fra Rambøll Fonden.

Investorer hjælper lokale startups med at skalere til ”Aarhus Investor Summit”

Mere end 200 deltagere var samlet til Aarhus Investor Summit den 3. oktober på Aarhus Rådhus, hvor business angels, VCs, family offices og acceleratorer mødtes en stor samling kapitalsøgende startups på udkig efter hjælp til at skalere.

International gigant vælger Aarhus i stor grøn satsning

Den internationale koncern Johnson Controls har valgt Aarhus i en ny stor grøn satsning, som skaber over 100 nye arbejdspladser i Aarhus.