Ny rute: PLAY kobler Aarhus Airport med Reykjavik og USA

Ny lavprisrute med direkte forbindelse til New York, Boston og andre østkystbyer lander i Aarhus Airport. Flyselskabet PLAY åbner en rute til Island og Nordamerika den 12. juni 2023.

Det islandske lavprisselskab PLAY rykker ind i lufthavnen med to ugentlige afgange til Reykjavik med særdeles smidige forbindelser til flyselskabets transatlantiske destinationer, der tæller New York, Boston, Baltimore og Washington DC. Reykjavik er et af de mest attraktive hub til Nordamerika og med en transfertid på blot en til to timer, bliver der kun tid til at strække benene og nyde en hurtig kop kaffe, inden turen går videre mod USA.

”Der er dobbelt gevinst på øverste hylde med PLAY’s nye rute til Reykjavik. Island er et utroligt populært rejsemål, som nu bliver tilgængeligt for jyderne til billetpriser, hvor de fleste kan være med. Samtidig er det rigtigt godt set af PLAY at lægge en lavprisrute ud af Aarhus med stærke forbindelser til USA, nu hvor rejselysten for alvor er kommet tilbage. Der er et hul i markedet, og det har PLAY store ambitioner om at fylde ud”, siger David Surley, som er Senior Director Route Development & Marketing i Aarhus Airport.

Flyvningerne til Reykjaviks Keflavik Airport starter den 12. juni, og der bliver afgang hver mandag og fredag. Ruten giver derved østjyderne rig mulighed for en forlænget weekend på Island, som er en af verdens mest attraktive destinationer.

”Vi kunne ikke starte året på en bedre måde. En direkte rute til Island med god forbindelse til USA har længe været efterspurgt af både forretnings- og ferierejsende i Østjylland. Omkring 60 procent af al nordamerikansk rejseefterspørgsel fra og til Jylland er knyttet til Aarhus-området, så det er absolut et mega hit, der er landet på Aarhus Airport’s playliste. Vi forventer, at trafikken fordeler sig ligeligt mellem tovejsturisme Island-Aarhus og USA-trafik”, fortsætter David Surley, som ikke er i tvivl om, at PLAY vil blive taget godt imod på markedet.

PLAY er et af Europas mest trendsættende lavprisflyselskaber, som er kendetegnet ved at flyve til overkommelige priser og yde en fremragende service ombord. Flyvetiden mellem Reykjavik og Aarhus er omkring 3 timer, og alle flyvninger udføres med ultramoderne Airbus A320 eller A321-fly.